Tuesday, January 12, 2010

KISAH SEPARA SERAM KAT OPIS PART 1

oklah nak story mory pasal kisah seram aku kat opis.. tapi maybe sesetengah orang rasa benda ni tak berapa nak seram... ok.. bagi aku tak berapa nak seram ar kalau bagi pengalaman aku sendiri.. tapi aku nak story bukan pasal pengalaman aku je tapi pasal pengalaman member2 opis aku ...

KISAH 1

ok ni masa mula2 aku ditempatkan di opis di midvalley.. ala korang pun tau kan kat midvalley tu camner n ada apa.. kalau tak tau sila tanya orang sekeliling ataupun korang tgk ada apa kat midvalley tu k.. ok ni bukan nak citer pasal midvalley tapi pasal opis aku...

aku ni dulu2 time mula2 aku masuk .. aku ni bukan jenis kaki shopping okeh.. (sila percaya...) so kalau tgh hari lagi2 time hari JUMAAT.. aku lagi suke buat keje time semua orang tak ada sebab apa? sebab dulu (time aku tak kawen lagi...) ramai ar suke menebeng kat tempat aku n borak2.. aku plak borak2 sambil tu wat keje gak.. tapi lagi suke kalau dorang ni takder... AMAN...

ok. time aku wat keje.. mula2 aku dengar selang dua meja dari aku tu macam ada orang main2 kerusi.. ok fine time ni tak berapa nak takut.. so aku wat dek... aku wat je keje aku.. n serius time ni aku duk sorang2 je kat opis... n pk balik takkan ar laki2 semua dah balik dari solat jumaat... tgk jam baru kul 1.15 tgh hari...tapi still wat dek.. dengar lagi.. apalagi aku pasang ar lagu kuat2.. (hehe time ni takder surah2 apa2 di pc.. teruk tul perangai kan?) so pastu aku dengar plak area belakang tempat aku tu orang tgh print .. ok dalam hati aku rasa ( ooo kak rus kot tadi duk kat kerusi tu... ni dia tgh print assignment dia ar ni..) lama gak.. dalam 10 minit.. peh.. banyak gile minah ni print out...

so aku still wat tak tau lagi... n teruskan keje sambil tibe2 bulu aku dah meremang dah.. tapi maintain ... gile.. kalau aku takut nanti lagi teruk so aku wat2 tak takut... so dalam kol 2.30petang orang dah start masuk.. n aku nampak kak rus..

lebih kurang dialog aku ngan k.rus ketika tu..

k.rus - syahnas tak turun makan ker?
aku - tak... malas nak turun.. lagipun tadi makan lambat... ni pun banyak keje nak wat lagi
k.rus-ooo
aku : kak rus baru naik ke? (dalam hati cam dah debar2 dah..)
k.rus : a'ah k.rus baru je naik.. tadi beli barang..
aku : ooo so tadi kak rus tgh print assignment ar ek sebelum turun? (still nak pertahankan ok..)
k.rus: assignment? asissignment apa? tak der ar
aku : tadi orang dengar printer kak rus bunyi n banyak kertas cam kuar jer..
k.rus : ish mana ada.. printer kak rus rosak ar..
aku : ooooooooooooooooooooo ok...

so aku wat tak tau je.. tapi memang tempat k.rus (sekarang tpt kak izza) n tempat abang rosdi (sekarang tpt abang roshdi) tu keras sikit.. selalu kalau time2 sunyi tempat dorang je mesti ada dengar macam2.. tak termasuk lagi bilik photostat tu..mesin berjalan sendiri..

huhu sekian kisah seram part 1 ( NI CITER TAHUN 2007 ok... hehe banyak lagi citer seram.. tunggu...)

No comments: